Având în vedere faptul că în spațiul public se desfasoară o amplă campanie prin care se aduce la cunostinta consumatorului faptul că există un studiu știintific care demonstrează ca produsele de panificație ambalate sunt “sigure” in ceea ce privește infectarea cu virusul SARS Cov 2, inoculând consumatorului mediu ideea că produsele de panificație neambalate l-ar putea supune riscului de infectare.
Luând în considerare repetatele declaratii ale celor mai prestigioase foruri internationale, incepand cu Organizatia Mondiala a Sanatatii si terminand cu Autoritatea Europeana pentru Siguranta Alimentelor, conform carora nu exista probe privind transmiterea virusului prin intermediul alimentelor.
Apreciind că în acest moment nu este disponibil niciun studiu științific serios care să certifice nivelul de siguranță al produselor de panificație ambalate prin comparație cu cele neambalate in ceea ce priveste virusul SARS Cov 2
APCIAS consideră că decizia de cumpărare a consumatorului este în mod cert influențată de această campanie care nu are în realitate nicio bază științifică.
Fapta de a transmite consumatorilor, prin intermediul unor campanii publicitare, informații care pot afecta decizia de cumpărare a acestuia reprezintă o practică de natura a restrange și denatura în mod nejustificat concurenţa pe piață, in cauza fiind incidente dispozitiile art 2 coroborat cu art 5 din Legea 21/1996
APCIAS a constatat cu surpindere că de aceasta dată Consiliul Concurenței, singura autoritate responsabilă cu aplicarea regulilor de concurență, având ca principală misiune protejarea consumatorilor de practicile ce pot distorsiona funcționarea pieței libere NU A LUAT NICIO MĂSURĂ până în prezent, prin inactiunea sa lăsând un avantaj competitiv incorect producătorilor de produse ambalate.
In aceste condiții APCIAS a înaintat, în data de 11.11.2020, Consiliului Concurenței o sesizare, prin care se solicita institutiei să își exercite rolul activ și să investigheze urgent această situație, urmand a lua cuvenitele măsuri de restabilire a ordinii de drept pe piața liberă a produselor de panificație.
Dupa demersurile realizate de APCIAS cu toate ca Consiliul Concurentei si-a declinat competenta, aceasta campanie a incetat imediat si in mod definitiv. Atasam raspunsul Consiliului Concurentei.